پاساژ چارسو یکی از مکان های گردشگری تهران

بازار چارسو از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود و در قلب تحرک و پویایی شهر، درخشندگی خاصی به محیط اطراف می‌دهد. این مجموعه با معماری خاص خود، میزبان واحدهای تجاری و فروشگاه‌ها، پردیس سینمایی چارسو و فودکورت است. با کجارو همراه باشید.

معرفی بازار چارسو

بخش مرکزی پرهیاهوترین و دیدنی‏‌ترین قسمت شهر به شمار می‌آید و گشت‌وگذار در آن، اولین هدف بسیاری از بازدیدکنندگان است. در مرکز شهر تهران نیز شاهد مجموعه‌ای بسیار متنوع از بناهای تاریخی، ادارات دولتی، مراکز تجاری، مجموعه‌های فرهنگی، سفارتخانه‌ها و مراکز آموزشی هستیم که حکایت از ظرفیت بسیار بالای این بخش از شهر برای راه‌اندازی مجموعه‌‏های بزرگ شهری دارد.

چارسو

ایده بازار چارسو با توجه به ظرفیت‏‌های نهفته در این بخش از شهر تهران و تجدید حیات دوباره آن از طریق ایجاد یک مرکز تجاری با رویکرد تلفیق فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و تفریحی شکل ‌گرفته است. طبق صحبت‌های محی‌الدین صانعی (مدیر مجتمع سینمایی و تجاری چارسو)، ساخت این مجتمع بیش از ۴۰ ماه طول کشید و هدف اصلی آن‌، تغییر فضای کسب‌و‌کار و ایجاد مجتمعی با معماری ایرانی و اسلامی بوده است. وی اشاره کرده است چارسو یک نام کاملا ایرانی است و یکی از سالن‌های نوستالژیک تئا‌تر در ایران نیز با این عنوان نام‌گذاری شده است.

چارسو

موقعیت مجموعه در تقاطع خیابان‌های جمهوری اسلامی و حافظ به‌عنوان یک مولفه شاخص شهری و در میان بورس کالاهایی نظیر موبایل، لوازم صوتی و تصویری، لوازم‌خانگی، کامپیوتر و لوازم جانبی از یک طرف و با تکیه‌بر عملکردهایی در داخل مجموعه مانند رستوران‌ها، سالن‌های سینما، فروش محصولات فرهنگی، کافی‌شاپ و فضای بازی بچه‌ها از طرف دیگر، حکایت از اهمیت قرارگیری بازار چارسو در این بخش خاص از شهر تهران دارد.

 

بازار چارسو کجاست؟

بازار چارسو در ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و پل حافظ و رو‌به‌روی یکی از رقیب‌های خود، پاساژ علاالدین واقع شده است است. برای دسترسی به مجموعه چارسو می‌توانید از مترو استفاده کنید. با خط یک (کهریزک-تجریش) خود را به ایستگاه سعدی برسانید و از ایستگاه با استفاده از اتوبوس‌های مسیر میدان بهارستان-میدان جمهوری، در ایستگاه پل حافظ پیاده شوید. با خط متروی شماره چهار (ارم سبز-کلاهدوز) نیز می‌توانید به ایستگاه تئاتر شهر بروید و با ده دقیقه پیاده‌روی خود را به خیابان جمهوری برسانید. از خیابان جمهوری با تاکسی یا ده دقیقه پیاده‌روی بیشتر به بازار چارسو خواهید رسید. (مشاهده روی نقشه)