ایران مال یکی از مکان های گردشگری تهران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ۲۲ تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل نیز دارد. از جاهای دیدنی ایران مال می‌توان به مسجد جامع، باغ ماهان، باغ دیدار، تیمچه سنتی، کتابخانه، تالار آینه، ایوان اشراق، شربت‌خانه و باغ رستوران ملل اشاره کرد.

ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه هم مکانی برای خرید کردن و هم تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی ایران مال و تمام بخش های آن می‌پردازیم و بیشتر با این مجموعه آشنا می‌شویم.

ایران مال کجاست؟

ایران مال

ایران مال از جاهای دیدنی تهران است که بین دو شهر تهران و کرج قرار دارد. این مجموعه در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس در منطقه‌ی ۲۲ واقع شده است. در انتهای اتوبان شهید خرازی می‌توانید بازار بزرگ ایران را پیدا کنید.

مساحت ایران مال

مساحت ایران مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع و هم‌ردیف مال‌های بزرگ دنیا است. میزان مسافت برای بازدید از کل این پروژه به‌اندازه‌ی پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن کنید.

مساحت ایران مال

منبع عکس: اینستاگرام ایران مال (the_iranmall@)

از افتخارات ایران مال، کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC است و در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان (RLI) دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های این مرکز تجاری که باعث تفاوت آن با مال‌های مشابه در جهان شده این است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ دارد.

صاحب ایران مال کیست؟

صاحب ایران مال و ایده پرداز و طراح آن، مهندس «علی انصاری» است. فردی که مالک بانک آینده، بازار مبل ایران، بازار کامپیوتر ایران و ده‌‌ها شرکت صنعتی، موسسه فرهنگی و هنری و خیریه و از ثروتمندترین افراد ایرانی است.

صاحب ایران مال- موسس ایران مال

منبع عکس: اینستاگرام ایران مال (the_iranmall@)